Dota Hakkında Hersey
   
 
  Hero Rehberi
Doğru Hero Seçme Rehberi

Doğru Heroyu Seçme

İçindekiler
1-Giriş
2-Temel Bilgiler
a)-cm
b)-ap
3-Sorular

Giriş

Hepimizin başına gelen temel bi sorun oldugu için yazıyorum bu guide ı. Euroda bi pub game girdiniz, oyun ap ve pickler başladı. Sizden ilk alan adam yurnero aldı.
Sonra siz nevermore aldınız ve orta solo dediniz. Geri kalan adamların warlock, akasha, tide, omni falan alıcagını umarken adamlar viper brood mortred pickledi. 5 agiyle kaldınız Ya da tide aldınız nc gitceksiniz alta gidersiniz. yanınıza kimse gelmez altta tek bırakırlar yarım saat bagırırsınz bn jungle kascam die kimse gelmeyince mecbur alt solo kasarsınız. Bunlar hepimizin başına gelen şeyler. Yanlış pickler, yanlış lane tercihleri.. Ben bu konuda az da olsa tecrübem varsa bunu sizlerle paylaşmak için bu guide yazıorm. Eksiklerin olmaması imkansız çünkü her şeyi yazamam. Ama en azından doğru pick yapmak hakkında biraz fikir verebilmeyi amaçlıyorum. Okuyacağınız şey resim içermemekte, sadece uzun bir yazıdan ibarettir.

2-Temel Bilgiler

Oyunda her heronun görevi aynı değildir. Bazıları kastı mı oyunu gg yapar, bazıları kasması gereken heroyu kastırır, bazıları kasmaması gereken heroyu kastırmaz, bazıları tanklar, bazıları gankler. Bir hero birden fazla türe girebilir. Guide ın asıl kısımlarına geçmeden önce hero görevleriyle ilgili birkaç örnekle bilgi vermek istiyorum.
Carry: Bu tip heroları oynayan adamların çok ii lh kasabilmesi gerekir. Kastığında takıma oyunu kazandırabilecek herolardır. Carryler agi ya da str herolarıdır genelde. Nadir int carry ler de wardır. Bir carrynin ihtiyacı olan itemler attack speed, can ve damage itemleridir. Yani nerdeyse her şey Genelde carry heroların onları carry yapan bazı özellikleri vardır. Hero örnekleri verdiğimde daha iyi anlayacaksınız. Mesela DK. 16 levelda ultisiyle inanılmaz özelliklere sahip olur. Str herosu olduğu için canı iyidir, armoru da 3. skilli sayesinde yüksektir. Yani az itemle bile ezer. Lycan mesela o da öyle. Ultisiyle kurtlarıyla howl ve feral heartla hem dmh hem ms hem as kazanır. Agi carry heroları ise mesela terrorbladedir. Conjure image ve metamorphosis gbi 2 harika skill sayesinde iyi kasıldığında inanılmaz as ve dmg sahibi olur. Carryler genellikle early gamede zorlanırlar. Yanlarında babysitter denen herolar kasmalarına yardımcı olmalıdırlar. Last hitleri almayıp rakibi harasslayarak kasmasını sağlamalıdırlar.
Örnek carry herolar: luna, spec, terror, viper, r2, mort, DK, Naix, Sven, void, mirana etc.
Ganker: Bu herolar 2-3 damage vuran aktif skille sahiptirler. Etkili olmak için ihtiyaçları olan itemler azdır. Genelde bir boots bir bottle la etkili olabilirler. Karşıda farm kasması gereken heroları early gamede kesip rahatsız ederek onların farmlamasını engellerler. Takımın late gamede kazanmasını sağlamada önemli rolleri vardır. 1 levelda gange çıkabilcek herolar olsa da çoğu ganker öncelikle lanede skill spamler snra 6 level oldugunda asıl ganklere başlar.
Örn: nerubian assasin (impale-mana burn-vendetta), lina (dragon, LSA, laguna), Venom ( ulti+1. skill 1 levelda bile sadece 1. skille ganke çıkabilir).. Daha bir sürü ganker hero war ( venge, tiny, earth, pudge etc.) hepsini yazmak istemiyorum çok uzicak guide :d
Support: Bu heroların temel özellikleri heal benzeri bir skille sahip olmalarıdır. Bunların da fazla iteme ihtiyacı yoktur. Team battle larda görevleri heallarını ve bütün büyülerini kullanıp ölmektir. Early gamede ya lanede fazla kalmazlar, ward yerlestirir, chicken alır, arada nc kasar rune bakarlar ya da babysitter (türkçesi bebek bakıcısı ) denen yanlarında kasması gereken heronun kasmasını sağlamak için karşı lanedekileri harasslar, kendi adamlarını heallar ve carry herosuna mümkün oldugunca free farm sağlamaya çalısırlar. Mekansm necro 3 gbi itemler temel itemleridir.
Örn: warlock, dazzle, omni, roof, lich, enc, chen..
Tank: Bu herolar sağlam can kasar, zaten çoğunun bir skilli tanklamasını sağlamaktadır. Genelde bir alan stunları vardır dolayısıyla blink dagger da alırlar. Team battle larda genelde ilk hareketi bunlar yapar, blinklenip stunlarını atar ve takımın geri kalanı da onları takip eder. Pub gamelerde genellikle bu herolar carry gibi kasılır (bazıları carrydir bi yandan aslında :d) vlad, assault, sy alınır ama hiç bir işe yaramaz bana sorarsanız. Nc kasmaya da uygun herolardır.
Örn: axe, tide, cent, roof, magnus, bristle, DK
Nuker: Güçlü skill lere sahip olan int herolarıdır. Bunlar 2 şekilde değerlendirilebilir: kaçma skilli olanlar ya da çok spam edilebilir nukeları olanlar genelde karşının güçlü lane ini sololar ve sağlam last hit kasarak late gamede de guinsoo orchid tarzı itemlerle takımlarına yardımcı olurlar. 2. ihtimal ise takımın güçlü lane inde bir gank herosuyla kombo oluşturmalarıdır. Burda da amaç karşının kasmasını engellemektir.
Örn: akasha, tinker, zeus, puck, lion, rylai, leshrac, lina etc.
Pusher: Bu heroların çok hızlı creep kesmelerini sağlayan skilleri vardır. Genelde travel kasıp towerdan towera tp olarak tower vermeyi engellerler. Onun dışında skilleri genel olarak support ağırlıklıdır ama takıma çok faydalıdır.
Örn: ezalor, pit lord, undying, sand king

-cm modu

DotA ya yeni başlayan bütün newbie ler sorar en iyi hero ne en iyi hero ne diye. Prolar da der ki en iyi hero diye bir şey yoktur bütün herolar iyidir. Evet, doğru en iyi hero diye bir şey yoktur, bütün herolar iyidir; ama biraz daha iyi olan herolar wardır. Pro maçlarda ya first pick atılan ya da banlanan, hemen her maçta gördüğümüz herolar wardır. Dolayısıyla -cm modu oynarken banlarımızı ve picklerimizi bu güçlü herolar arasında doğru bir şekilde yapabilirsek oyunda büyük bir avantaj elde ederiz. Çoğu pro gamede de artık oyuncular arası farklardan çok picklerdeki üstünlük sonucu etkilemektedir. Bana göre diğer herolara göre biraz daha üst seviyede olan heroları listeliyorum (belli bir sıra yok):


krobelus
axe
enigma
ezalor
naix
necro
warlock
rylai
amiral
zeus
tinker
nerubian assasin
mirana
lion
chen
Sand King
puck
tide
Earth
rhasta
luna

Aslında buraya eklenebilecek başka herolar da var. Kişiden kişiye göre değişir. Yine güçül ama bunlara göre nispeten zayıf ama yine de güçlü heroları yazarsak:

Leshrac
lina
Brood
cent
r2
venge
magnus
sven
roof
lycan
pit lord
omni
spec

Diğer herolar bence ya orta güçte ya da zayıf. Bunları yazmak istemiyorum çünkü çok tartışma olcak olur mu o hero çok güçlü olur mu şöyle böyle sadece benim stratejilerimde temel rolü bu herolar bulur. Pro gamelerde de bu genelde böyledir bakarsanız seçilen herolar 3 aşağı 5 yukarı aynıdır. Unuttuğum herolar olabilir eklersiniz yorumlarınızda her yoruma tek tek cevap vermicem su hero da çok güçlü denildiğinde ama eğer adam gbi açıklarsanız eklerim. Ve eklemek istiyorum ki bunlar benim kendi görüşlerimdir nie bu hero güçlü die sorduğunuzda da kendi kafamda verecek bir cevabım vardır.

-cm modda önemli olan bu herolardan doğru kombolar yaratıp doğru banlarla maçı kazanmaktır. Pick olarak birkaç team örnek vermek istiyorum ama 15482486343 tane varyasyon yaratılabilir o yuzden serbestsiniz. Takımda bir nc olması genelde iydir ancak şart değildir.
leshrac-sand king/ viper/ akasha/ tide nc.
leshrac sand king çok iyi bir komboya sahiptirler. (bu tip kombolara lead stunner kombo diyoruz leshrac yanında bir stunner olmadan stunını tutturması zor ama sk stunladıktan sonra leshin stunı hemen ardından da lightning ve kill) Rakiplerinin karşıda kasması zordur. Viper orb-walking sayesinde orta lanede büyük ihtimalle karşısındakini ezer. Altta akasha da lane ini tutmayı başarır scream ve blink sayesinde. Tide da arada yardıma giderek kill alımını bile sağlayabilir gushlarıyla. Bu takımın eksikliği support herosudur bu rolü lesh ve tide doldurmaya çalışabilirler. Bu takım çoğu takıma karşı az çok şansı olan bir takımdır.

rylai-nerub/never/warlock-sven

rylai hem global aurasıyla hem de skilleriyle neruba çok yardımcı olur karşıyı kastırmazlar. never bir bottle ortada solo olarak harikalar yaratır. warlock svenin kasmasına yardımcı olr hatta o lane bile az çok iyi bir komboya sahiptir. Bu takım da yine baya güçlü bir takımdır çoğu takımı da ezer dengeli herolara sahiptir.

earth-lich/ amiral/ zeus/ terror nc

yine aynı olay earth-lich lanede ezer amiral torrent ve tidebringer sayesinde çok kolay mid sololar gerekirse bottle alır rakibi tamamen ezer.Zeus lane ini arc spami sayesinde tutar karşıyı da zorlar terror de creep pulllar la nc kasar. burda lichin doğru wardlaması çok önemlidir rakibin nc deki terroru kastırmaması oyunun kaybedilmesine sebep olabilir.

Picklerde karşının picklerine göre değişiklik yapmak da önemlidir. Siz eğer bir kadroda ısrar eder illa onu picklerseniz karşı da size ters pickler ve yenilirsiniz. Ya da karşı size ters picklemez ama sizin herolarınız onların herolarını karşılayamaz. Dolayısıyla picklerinizi biraz da karşının pick ve banlarına göre şekillendirmelisiniz.

Picklerle ilgili bu kadar örnek ve bilgi şimdiilk yeter şimdi banlara geçiyorum. Banlarda temel bazı mantıklar vardır. Mesela earthshaker varsa bnce silencer kesinlikle banlanmalıdır. Combosunu atamaz çünkü earth silencer yuzunden. Warlock gbi summon heroları varken medusa banlanmalıdır. Çok nuker ağırlıklı bir kadronuz varsa pugna ve anti banlayabilirsiniz. Korkutucu melee herolarınız varsa axe, nerub, spec gbi herolar alabilirsiniz. Takımınızda Dk gbi tank carry heroları varsa naix banlamalısınız. Yine necrolyte de böyle durumlarda banlanabilir. r2 picklediyseniz roof ( gözler trackten de amplifydan da daha etkilidir çünkü gelirken görürsünüz öbür türlü anca o size kendini gösterdiğinde görebilirsiniz), slardar, gondar banlanabilir. Eğer nc kascak heronuz varsa rexxar ve chen banlanmalıdır. Bunun dışında weaver ve blood da tehlike uyandırabilir. Yani temel olarak banlarda göz etmeniz gereken 2 şey vardır: karşının olası pickleri ve sizin kafanızdaki pickler. Burada da ters mantık yürütebilirsiniz. Karşı rexxar banladıysa nc kascak adam alcaktır yani terror olabilir lycan olabilir ya siz ondan önce bunları pickleyip elinde patlatabilirsiniz ya da banlayabilirsiniz. Banları ve pickleri duruma göre değerlendirmenin doğru olduğu yönündeyim. Şimdi üstte yazdığım pickler için olası banları yazıyorum:
1. takım: rexxar, void, enc, silencer, lucifer, bash heroları, stunı olan herolar, earthshaker, krobelus olabilir.
2. takım: medusa burda kesin bandır. hem warlockun infernalini hem de svenin ultisini yalan eder. venom ve viper banlanabilir, amiral banlanabilir çünkü ortada never iyi kasmalıdır. yine stun heroları earth başta olmak üzere ve bash heroları çünkü rylai ulti attırmazlar. zeus da ban olabilir..
3. takım: rexxar, chen, silencer, obsid banlanabilir.

Banlarda detaylı açıklama yapmadım çünkü yukarıda zaten anlatmıştım. -cm modda başarılı olmak için gerekli olan son şey de doğru adamların doğru heroları almasıdır. Siz lh/deny dan anlamayan bi adama carry verir, allahın benciline de support verirseniz yenilirsiniz. Taktik de önemlidir. Early game heroları ağırlıklı bir takımınız varsa ganklerle kastırmayıp oyunu çabuk bitirmeyi, late game ağırlıklı bi takmınız varsa oyunun uzun bir süresi farm yapıp oyunu uzatmayı amaçlamalısınız. - cm modda önemli olan şeyleri son kez yazıyorum:
1- iyi bir supportla ward koyup haritaya hakim olmak
2-herolar arası sinerji olması
3-belirli bir taktiğiniz ve ona uygun herolarınız olması
4-herkesin iyi kullandığı heroları alması
5-doğru heroları banlamak
6-herkesin görevini bilmesi, saçma işler yapılmaması

b)-ap mod

-ap mod da en doğrusu pickinizi biraz bekledikten snra yapmaktır. Hem takım arkadaşlarınızın hem de rakibin pickleri az çok belli olduktan snra, hem rakip heroları karşılicak, hem de takımınızın ihtiyacı olan boşlugu doldurcak şekilde seçmelisiniz. Takımınızda range yoksa range alın. Agi çoksa str ya da int alın. Takımınızın en azından doğru herolara sahip az çok idare eder bi takım olması için pick yapın. Takımda olmayan heroları pickleyerek boşluğu doldurmayı amaçlayın.
Bazı özel heroları almak için sona kadar bekleyebilirsiniz. Mesela anti mage alcaksanız karşının picklerini bekleyin, intçi yoksa almayın. Ya da naix alcaksanız karsının str almasını bekleyin, almazlarsa almayın. Ya da r2. Yani çok kesin counter pickleri olan heroları almadan önce, o heroyu alacak durumun oluşmasını bekleyin. Belki biraz geç gidersiniz lane e ama oyunun genelinde rakibi ezersiniz.

3-Sorular

Şimdi birkaç soru soracağım. Sadece eğlencesine soruyorum bunları, kesin cevapları yok çoğunun birkaç ihtimal var ama belli bişi yok yani. Bana göre doğru cevapları haftaya yazarım sizin verdiğniiz cevaplar arasından.. Biraz yazılı sınavlar tarzı olcak heyecan yapmayın süreniz 40 dk

1- Bu herolar varken ne picklersiniz? (-ap mod, o anda siz seçiyorsunuz)
Sizde: brood, tiny, cent Karşıda: medusa, dazzle, naix Cevap: support ya da disabler ya da ganker tarzı herolar seçmeniz gerekir bence rakip baya counterlamıs sizin takımı ama bi yandan da stunları yok sizin 2 stun fln bu sartlarda + bi disabler ya da supporter hosunuza gitmeli
Sizde: mort,enigma,ezalor,r2 Karşıda: omni, magnus, SF Cevap: tankınız yok tank tarzı bi hero sart. 2 carry var tek alan stunı var tide ii gider bence ama roof fln da olr
Sizde: DK, r2, earth,lich Karşıda: yurnero,tinker, warlock, enigma, axe Cevap: karsı alır bu oyunu kasmayın sizde hem Dk hem r2 olması kotu olms. Dk yı orta kastırabilirsiniz belki solo sekilde ama çok ii olmicaktır yine de ihtimaller arasında en iisi olablr. bi kaç ihtimal saycam kafanıza gore alın puck, rylai, krob, tide olablr

2- Karşının banları şunlar pickleriyle ilgili tahmin yapın (-cm)
naix, rexxar, nerubian assasin, viper Cevap: tank carry tarzı alcaklar naix ban olduguna gore. n. a ban olduguna gore melee hero alcaklar ve fragile alcaklar. viper banladıklarına gore ortada nispeten fragile bi hero koyabilirler ya da melee kyoabilirler. rexxar da nc var anlamına gelio. lycan bence kesin var. spectre fln olablr.ortada magnus olablr ya da amiral fln.
medusa, earth, axe, anti Cevap: warlock sven brood dan biri alınabilri medusa bansa. earth genel bi ban bence ama alan stunı istemediklerini gosterio yani channelingci adamları olablr. anti int herolarına abanabilceklerini gosterio çok da mantıklı bi ban diil ama gene de. axe da melee bi carry alcaklarını ya da yine channeling e de çıkabilir.
enc, gondar, amiral, mirana Cevap: chen alabilirler. ortada sf kenarda r2 bence alcaklar gondar ve amiral den dolayı diyorum bunu. miranadan korkmaları da gank istemedikleri ya da orta soloların fragile oldugu anlamına geleblr.




Bu sayfa hakkındaki yorumlar:
Yorumu gönderen::15.08.2010, 12:28 (UTC)
akatsukidota
akatsukidota
Kapalı

bunu ben yazmadım ha bir alıntı bu...



Bu sayfa hakkında yorum ekle:
İsmin:
Mesajınız:

Akatsuki-Clan impEXlord Copyright©
 
Dota ile ilgili herseyi bula bileceğiniz geniş bir sitedir.Herhangi bir sorunuz olduğunda e-mail yada forum yoluyla bildire bilirsiniz ve en kısa sürede cevab bulunacaktır.
Reklam
 
Üye girişi
 
Üye Girişi

CW mac tarihi
 
Takım! bir cw isteği aldıgım taktirde mac gününün 3 gün öncesinden buraya tarih ve saatini yazarım online olun:)
Bilgiler-notlar
 
Bütün cw maclarımızı(yensekte-yenilsekte) galeri bölümüne repleylerini yüklicem arkadaslar.Maclarımıza oradan ulasa bilirsiniz

DUYURU PANOSU

Sitemiz yenilenmektedir, suanki sekil uyumsuzluğu ve dağınıklığı o yüzdendir.
•xxx
• Hizmete açık kalsın diye geçici bir süre bile olsa kapatmadım siteyi
Çirkin görününümünü şimdilik maruz görün...
yazı yaz
yazı yaz


----------------


----------------

yazı yaz

yazı yaz

yazı yaz
----------

e-mail
 
dotamerkez@hotmail.com
 
Bugün 4 ziyaretçi (8 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=

[ Copy this | Start New | Full Size ]